tisdag 22 november 2016

Pyssel nr 4

God morgon på er.

Har ni redan börjat ta fram några julpynt? Det är ju bara en månad kvar till jul. Själv har jag satt upp en stjärna i fönstret och satt uteljusen att lysa. Vilken härlig känsla det är när man kommer hem och det lyser på trappan och i fönstret. Har även börjat lite grann tänka på julklappar. Det kommer att bli endel hemgjorda goda saker och släkt och vänner och dem har jag redan börjat fixa. 

Om ni inte ännu har adventsljustaken klar kan det vara dags att fixa den. För dej som vill göra något nytt kanske här är en kul idé.

Detta tips kommer från en av våra läsare , Kristina.  Hon skriver så här:

Hej!

Här kommer mitt bästa pyssel!
Adventsiffror 1 till 4 gjutna i betong.
Så vackra att de kommer nog att få vara framme året runt.

Jag använde mig utav stora pappsiffror som jag behandlade med flytande latex först.
Sedan fyllde jag dem med betong och lät de brinna några dagar.
Från formarna kom sedan fram de finaste, tuffaste och mest hållbara siffrorna till advent och till vardag.

Super snygga, skulle gärna hålla på med betong- man kan göra så mycket fint av det. Dessa siffror kan man ju verkligen ha framme hela året lite utspridda i inredningen. Och vill man kan man ju i tillverkningen sticka ner ett ljus i dem så kan man tända ett ljus varje söndag fram till jul. I annat fall har man dem att stå lutade mot tex en ljustake.

Nu hoppas jag ni har det så bra, nästa vecka får ni igen ett nytt pyssel. Ni som har julpyssel ni vill dela med er av, kan skicka in dem ända fram till jul. Alla som gör det får en liten julöverraskning med posten.


1 kommentar:

.