torsdag 9 juni 2016

Sommardrömmar

Länge sedan sist! Det hann bli både vår, försommar och sommar.. 
Hoppas ni alla haft det bra. Nu är vi då äntligen sommaren här , alldeles på riktigt. Och vilket underbart väder det varit. Ute i trädgården har tulpanerna redan blommat ut och just nu blommar syrenen, mycket tidigt detta år. Även midsommarrosen har mängder med fina vita blommor för tillfället.. Den här tiden på året kan jag inte låta bli att alltid dömma mig bort lite grann- drömmer om att ha en stor ljuvlig trädgård där jag kunde få förverkliga mig själv. Drömmer även om ett stort hus ute på vischan där jag kunde få bo med alla mina kära. Gjorde en liten avstickare till vårt grannland och även där gick jag omkring och tittade på vackra gamla hus som jag bara kunde föreställa mig hur husen som var så vackra på utsiden högst antagligen var alldeles underbara även på insidan- och att det vore en dröm att få renovera ett gammalt hus.


Hur som helst så är det ju bara drömmar och jag får njuta av att bo där vi bor nu. Fast det inte är en stor villa och inte finns det en härligt lummig gård heller, är det ändå världens bästa hem. Fast just nu längtar jag egentligen bara efter sommarlov. Två veckor jobb till och sedan blir det ett långt härligt lov. 

Bild: www.gardochtorp.se
Önskar er alla en härlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

.