lördag 27 februari 2016

Snart är våren här

Å vilken härligt solig dag det varit idag. 
Fick sådan vårkänsla när solen sken från en alldeles blå himmel. Åh vad man önskar att det kunde vara solsken lite oftare. Man blir ju bara så glad av den. Snart är det igen dags att fundera över blommorna där hemma. Brukar redan i mars börja kika hur mina pelargoner mår och hur de övervintrat i det svala förrådet. Blommorna skall få ny mull och Sant Pauliorna skall delas och det finns en hel massa som skall göras . Brukar själv bli grymt blominspirerad till just våren fast jag i själva verket inte alls har några gröna fingrar. Brukar tycka om att köpa lite vårblommor som man ju inte alls behöver sköta så mycket. De är ju relativt kortlivade.  ;)


Skulle behöva någon som sköter om mina växter här hemma. Ja, om jag hade några andra än de jag just räknade upp. Har inte alltid tid för dem fastän jag ibland sätter ner stora summor för att få den ombonade känslan. Det finns ju firmor som faktiskt sköter om växterna man har där hemma. Jo - det är sant. De kommer och ser vilka växter som skulle passa hemma hos kunden och gör dem sedan till en del av inredningen. Och sköter om dem. Vilken lycka. Jag skulle ha betydligt flera växter i mitt hem om någon annan skötte om dem. Tycker också att fler arbetsplatser kunde bli hemtrevligare om man hade fler vackra växter som en del av den ofta ganska kala arbetsplatsmiljön . Finns det blommor eller gröna växter på din arbetsplats? Vem sköter om dem?


Hur är det med skötseln av dina egna blommor. När tänker du börjar du med vårtillsynen av dina blommor? Måste verkligen komma ihåg att köpa mera mylla så att det finns tillräckligt att det räcker även till årets påskgräs-sådd....


Vilka är dina favoritblommor i inredningen?

1 kommentar:

.