söndag 16 mars 2014

Veckans Bloggare


Hej alla söndagsnjutare, 
har fått äran att skriva som Veckans Bloggare so here goes:

Min blogg startade jag hösten 2008 efter att ha läst massor med andra fina bloggar i långt över 1 år och tog mod åt mej och vågade starta Livet på SjögårdNågonstans i min vilda fantasi tänkte jag att jag ville bli en av dom där stora bloggarna som skriver om inredning med fantastiska bilder och inspiration men insåg nog där nånstans att min blogg närmast var en "dagbok" och mest kanske för att min syster flyttat utomlands och jag ville att hon skulle få ta del av vår vardag via bloggen fast vi inte alltid höll kontakt. Dyrt att ringa till Dublin ;)

Namnet på bloggen, Livet på Sjögård, kommer just från de; vårt liv i vårt älskade Sjögård. Här bor vi, en familj på två vuxna och tre vilda barn i skärgården med havet runt knuten. Pappa i huset är kapten och jobbar ungefär 4 veckor borta på fartyget men är sedan hemma i 4 veckor så det betyder att trots att vi är mycket ensamma barnen och jag så har vi sedan istället en pappa som kan göra mycket annat med oss när han är hemma! Just nu väntar vi på våren och sommaren så vi kan fortsätta våra projekt utomhus, som t.ex att få utebastun i skick, och att fortsätta göra vår trädgård. Har stora drömmar; växthus och utekök och annat smått och gott... Får se hur det går, trots allt är sommaren lite för kort för att hinna med allt.. :)





Fick en fråga av förra veckans bloggare: 
~ Vad gör en blogg intressant att läsa/följa ? ~

Jag är en "allätare", har en brokig skara bloggar jag regelbundet läser och det jag brukar fastna för är allt från fantastiska bilder till pärlor om familjeliv, lifestyle och diy, mat och bakning...


Min fråga till följande bloggare är (jag hoppas den inte har varit förr):
 ~ Hur tror du att din blogg ser ut om 1 år/Har du någon "framtidsplan" med din blogg ? ~

2 kommentarer:

.