tisdag 12 februari 2013

Veckans Bloggare

Hejssan svejssan!

Denna veckas bloggare är jag, Erica.
Jag bor i en liten stad i södra Finland som heter  Ekenäs, som är en av städerna som gick samman och fick namnet Raseborg.
Jag är 40+ och mamma till sammanlagt 5 barn. av vilka 3 redan är vuxna.
För tillfället är jag sjukskriven från mitt jobb på nödcentralen. Min 24 åriga karriär kommer att få ett slut i höst. Kommer att skola om mej. Har sökt till textil artesan linjen. De som känner mej tycker att jag är helt galen. Jag som alltid hatat allt vad handarbete heter ;). Men nu under mina 3 år som sjukskriven har jag börjat virka, sticka och sy. Det är en form av terapi för mej. And I like it :D

Jag skriver bloggen Ericas Vita Drömmar som du kommer till här.
Jag började blogga för ca 1,5 år sedan. Allt detta började med att jag kände mej så nere av all den smärta som jag har 24/7.Så bloggandet har fått mej att tänka på annat änn smärta. Kunde aldrig ha trott att bloggande är så givande. Man får en hel massa tips och idéer.
Till en början handlade min blogg bara om inredning men allt efter som jag blev intresserad av handarbeten så bloggar jag också om det. Som så mycket annat.
Många vänner runt om i världen har jag fått under mina 1,5 år i blogglandia.





Frågan som ställdes till mej av förra veckasbloggare lyder ; Tycker du att bilder är viktiga i ett blogg inlägg?

Viktiga och viktiga. Det är trevligt att titta på bilder . Men inte betyder det att bloggar som ej har satt upp bilder skulle vara sämre för det.


Min fråga till dej nästa veckas bloggare lyder...... vad tycker du är det bästa med att blogga??


Nu vill jag önska er alla en fin fortsättning på veckan.

Ha det så bra alla.

Kram,


Erica /EricasVita Drömmar

3 kommentarer:

  1. Roligt att läsa lite mer om dig som veckans bloggare :-) hur blir man det?
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Anonym13.2.13

    Hej!
    Härlig blogg du har! Dessutom roligt att läsa om en som bloggar i den kommun man själv bor i :). Kan tyvärr ej kommentera på din blogg, så jag får göra det här, hoppas du läser detta!
    Vilka fina påskägg du har gjort, de skulle passa här hos mig oxå.

    Hälsn. Maria

    SvaraRadera
  3. Anonym15.2.13

    Bilder är viktiga i bloggar tycker jag men tyvärr så lägger många in väldigt stora så det tar tid att läsa in om man inte har en bra anslutning till internett och det borde många tänkta på. Uppläddningstider är viktiga för att man inte ska tröttna på att läsa alla fina bloggares inlägg m.m.
    Brukar förlja finlandssvenska bloggarna för det är många bra. Själv har jag ingen blogg men läser många.
    Trevlig helg önskar Inga från Närke

    SvaraRadera

.