tisdag 8 januari 2013

VECKANS BLOGGARE

 "Marcus Sandås - Hemkänlsa i vitt och nött"

Hej alla vänner av inredning och hemmaliv! Jag heter Marcus och jobbar vanligtvis som högstadielärare i Vasa.  Sedan ett halvår tillbaka är jag emellertid hemmapappa på heltid. Rätt nyligen startade jag också mitt livs första blogg: "hemkänsla i vitt och nött". Det jag velat fånga i min blogg är främst det vackra jag får ha runt omkring mig på hemmaplan. Jag har med min pappas hjälp under de senaste sex åren fått förverkliga drömmen om en egen gårdsmiljö i havsnära Vörå. Allt är inte färdigspikat än, men det känns som att det nu är läge att stanna upp fånga stunden och njuta av det sköna hemmalivet. När jag gör min blogg har jag hjälp av min femåring som följer mig i spåren och lever blogglivet med mig. När vi på nyårsafton frågade Axel vad som varit bäst 2012 svarade han "att jag och pappa börjat fota"... och det är så vi lever just nu; vi fotar med var sin iPad, fixar och bloggar om hemmalivet - tillsammans. Hemkänsla i vitt och nött är alltså min och Axels blogg. Bloggen har nu blivit del av vårt hemmaliv som vi märkt att också andra än vi uppskattar.



När jag fick äran att bli den första "veckans bloggare" vi haft här på fisvebloggar fick jag frågan vilken som är favoritplatsen i mitt hem? Jag har väl som de flesta flera favoritplatser - när solen värmer är glasverandan oslagbar - men just nu, under årets kalla månader är platsen framför plåtkakelugnen den bästa av alla. Om vardagsmorgnarna, när storbarnen och mamman i familjen packat sina skolväskor och gett sig iväg i kylan, då sätter jag mig ner tillsammans med småbarnen och njuter en stund framför brasan. Det är stunder då man känner att livet som hemmapappa är som allra bäst!

Vänliga hälsningar i vitt och nött - Marcus & Axel

ps. Vår fråga till nästa veckas veckans bloggare: 
Vad är det som gör att människor vill  läsa och följa just Din blogg? 

1 kommentar:

.